Nieuwsbrieven

Heb je nieuws voor mij? Have I got news for you! Een nieuwsbrief moet uitnodigen tot lezen. Natuurlijk gebeurt dat vaak behoorlijk schreeuwerig, met emojis, aanbiedingen, call to actions en andere tierelantijnen, maar mijn stelregel is dat mensen uiteindelijk vooral op de inhoud worden getriggerd. Het is een nieuwsbrief. Stuur er pas een als je echt iets te melden hebt. En begin dan, inderdaad, met iets nieuws. Iets dat jouw doelgroep graag wil weten (en nog niet wist). In het onderstaande voorbeeld, zie je de door mij geschreven opening van de nieuwsbrief voor de Digitale Buddy van Better Today:

In de Digitale Buddy houden we je nu ook op de hoogte van het laatste wetenschapsnieuws over MS. Vers van de pers, want prof. dr. Leo Visser houdt het vakgebied scherp in de gaten. Omdat niet ieder nieuwtje een uitgebreid artikel vereist, maar wél gelezen verdiend te worden, is Leo een nieuwe community-groep begonnen. Je raadt het al: Dr. Leo's Trending Topics. De naam spreekt boekdelen. In deze groep post Leo de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op het vlak van patiëntbegeleiding, medicatie, sociale voorzieningen en nog véél meer. Open de Digitale Buddy, klik via het menu op Community en scroll naar Groepen. Betrouwbare informatie, gecheckt door experts, ook dat is de Digitale Buddy.

Wil je ook lekker leesbare teksten voor jouw nieuwsbrieven? Neem dan contact met me op.