Nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief moet direct uitnodigen tot lezen. Natuurlijk gebeurt dat vaak vrij schreeuwerig, met emojis, aanbiedingen, call to actions en andere tierelantijnen, maar mijn stelregel is dat mensen uiteindelijk vooral op de inhoud getriggerd worden. Het is een nieuwsbrief. Stuur er dus pas een als je écht iets te melden hebt. En begin dan, inderdaad, met iets nieuws. Iets dat jouw doelgroep wil weten (en nog niet wist!). In het onderstaande voorbeeld, zie je de opening van een nieuwsbrief voor de Digitale Buddy van Better Today:

In de Digitale Buddy houden we je op de hoogte van het laatste wetenschapsnieuws over MS. Vers van de pers, want prof. dr. Leo Visser houdt het vakgebied scherp in de gaten. Omdat niet elk nieuwtje een uitgebreid artikel vereist, maar wél gelezen verdiend te worden, is Leo een nieuwe community-groep begonnen. Dr. Leo's Trending Topics. De naam spreekt boekdelen. In deze groep post Leo de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op het vlak van patiëntbegeleiding, medicatie, sociale voorzieningen en nog veel meer. Open de Digitale Buddy, klik op Community en scroll naar Groepen. Betrouwbare informatie, gecheckt door experts, ook dat is de Digitale Buddy.

Wil je ook lekker leesbare teksten voor jouw nieuwsbrieven? Neem dan contact met me op.